OM OSS
Företaget med det Stora hjärtat
SAAND Service & Omsorg AB är ett företag som alltid gör det lilla extra, våra ledord är därför “företaget med det stora hjärtat” eftersom vi alltid ser individen hos våra uppdragsgivare. Vare sig du använder dig av hemtjänst, personlig assistans, ledsagning eller bara enstaka hushållsnära tjänster vill vi att du ska få den bästa servicen som finns att få. Våra medarbetare är noga utvalda personer som kan ge dig just detta.
SAAND kvalitetssäkrar arbetet hos uppdragsgivarna med hjälp av vår personalhandbok där riktlinjer för allt från tystnadsplikt, anmälningsplikt, rättigheter samt skyldigheter jämt emot uppdragsgivare och anhöriga, SAAND och kollegor regleras. Detta gör vi för att alla inblandade ska få högsta möjliga kvalitet.
Det handlar om dig!
- Dig som uppdragsgivare
- Dig som medarbetare
- Dig som anhörig
Att arbeta tillsammans är en förutsättning för ett lyckat uppdrag. Vi på SAAND gillar att arbeta tillsammans. Att göra skillnad för en annan person gör vi med och för varandra.
Från starten till nutiden
Andreas startar SAAND AB
Den 13 juli 2015 registreras SAAND på Bolagsverket.
Första kontoret öppnar i Köping
I oktober öppnas det första SAAND kontoret i Köping.
SAAND går med i iNDA koncernen
SAAND går samman med iNDA och påbörjar en tillväxtresa tillsammans.
SAAND etableras runtom i Sverige!
Idag har SAAND fem assistanskontor som ligger i Linköping, Malmö, Stockholm, Uppsala, Örebro
SAAND har ett nära samarbete med olika idrottsförening och andra föreningar inom funktionshindersrörelsen.
Vårt mål är att du som uppdragsgivare ska må bra och kunna leva ett aktivt liv som du själv vill ha det!
En del av att må bra är att ta hand om sig själv och sin hälsa i form av kost, träning men även att ha ett socialt nätverk.
Att jobba som personlig assistent på SAAND
Att arbeta som personlig assistent innebär att du skall utföra de uppgifter som uppdragsgivaren själv skulle ha gjort om han/hon inte haft sitt funktionshinder. Den personliga assistenten träder in enbart när uppdrasgivaren har behov av hjälp. Detta innebär att assistenten växlar mellan att ha en tillbakadragen roll till att alltid vara tillhands.
Assistentens uppgift är att vara länken mellan de begränsningar som funktionshindret innebär och ett ”normalt” liv, dvs du blir personens armar och ben eller kanske också dennes hjälp att förstå och kommunicera.
Uppdragsgivares behov av assistans varierar stort.
Varje hem och varje människa är olika.
Ålder, personlighet, bakgrund och familjeförhållanden varierar starkt. Det enda gemensamma är deras behov av och lagstadgade rätt till personliga assistenter i sina liv.