Personlig Assistans

Helheten är viktig hos SAAND

På SAAND ser vi till att både våra uppdragsgivare och deras nära och kära känner sig sedda och välkomna. För oss är det viktigt att erbjuda högkvalitativ assistans och även skapa en positiv och inkluderande miljö för hela familjen.

Med stöd av kompetenta assistenter får du utrymme att ” bara” vara förälder, maka/make eller anhörig. Vi förstår att behovet av assistans kan påverka hela familjen och där kan våra erfarna uppdragschefer finnas där som en pålitlig och stöttande resurs.

Hos oss är man mer än bara en uppdragsgivare- du är en del av vår gemenskap. Upptäck hur vi på SAAND förändrar liv och skapar en varm och kärleksfull atmosfär för hela din familj.
💚💚💚

Värdegrund

GLÄDJE

Att ha medarbetare där hjärtat finns med måste vara en självklarhet när vi arbetar med människor som behöver extra stöd och hjälp i vardagen
Att Hjärtat finns med i vardagen gör att våra uppdragsgivare får ett bättre liv och kan leva som alla andra

HJÄRTA

Att göra saker tillsammans i en prestigelös miljö är ofta en fantastisk grund till att känna glädje. Glädje är att kunna hjälpa våra kollegor eller uppdragsgivare att lyckas eller att bli lite bättre än igår.
Att känna glädje på sin arbetsplats är en framgångsfaktor både på ett personligt plan och ur ett företagsperspektiv.

ENGAGEMANG

Engagemang skapar en arbetsmiljö där vi känner trygghet och arbetsglädje. Vi är varandras arbetsmiljö.
Engagemang är att våga lyfta enskilda problem för att kunna utveckla oss och skapa en ännu bättre arbetssituation som gynnar främst uppdragsgivare men även assistenter och personalen på kontoret
Engagemang från medarbetarna utvecklar SAAND varje dag och skapar stolthet och delaktighet.

Bli uppdragsgivare Steg-för-steg

  • Kontakta oss

    Du som har ett beslut som berättigar dig personlig assistans från Försäkringskassan eller din kommun är varmt välkommen att kontakta oss via ett mail, telefonsamtal eller besöka något av vårt kontor. Där får du lite kort information om hur vi på SAAND arbetar med vår assistans.

  • Vi träffas

    Efter första kontakten bestämmer vi en tid och plats för ett personligt och förutsättningslöst möte där vi informerar om hur SAAND arbetar och hur vi tillsammans kan hjälpa dig att få en personlig assistans som passar dig och dina behov. Det är också viktigt att du får berätta om dina förväntningar på oss som assistansbolag. Självklart är alla våra samtal belagda med tystnadsplikt.

  • Fundera hemma i lugn och ro

    Efter vårt personliga möte eller samtal har du förmodligen en del att fundera på. Av erfarenhet vet vi att man i detta läge i lugn och ro vill diskutera frågan med närstående. Under tiden är du välkommen att kontakta oss när som helst när det uppstår fler frågor, låt det ta den tid du behöver.

  • Avtal skrivs

    När du beslutat dig för att välja SAAND som assistansanordnare, eller att ge oss i uppdrag att för din räkning ansöka om personlig assistans skriver vi ett avtal som reglerar våra överenskommelser. Vi tar hand om all pappershantering kring ditt val av assistansanordnare för att underlätta för dig. Alla våra tjänster med ansökningar m.m är kostnadsfria.

Juridiskt stöd från vår jurist
Josef Benauda!

Josef har en gedigen erfarenhet av assistans och har arbetat drygt 15 år inom området. Att han även har arbetat som föredragande jurist på Förvaltningsrätten är en ack så värdefull erfarenhet.

Du kommer enklast i kontakt med Josef genom att skicka ett e-post till josef.benauda@saand.se  eller via telefon 072-193 68 01.

-Jag vill hjälpa människor med olika behov att få rätt beslut om personlig assistans och därmed underlätta och förbättra deras vardag.

– Josef Benauda,  jurist på SAAND.

Vill du ha info på flera språk?
Inga problem!

Arabiska, kurdiska, persiska

Ako Abdulla
072-014 40 01
ako.abdulla@saand.se